Contemporary African societies are undermined by political mismanagement. This delays the welfare of the population. Based on Odafe Atogun’s novel Taduno’s song (2016), this paper questions the function of the artist in the African contemporary society. The resort to cultural studies theory permits to view songs and music as factors of societal change thanks to the values they instill. The paper has found that beyond its entertainment function, art should also be committed to trigger the fight for freedom. The artist, therefore, should not be a puppet in the hands of the ruling class. He has the important responsibility to remain loyal to his ideals by defying the tyrannical regime in order to set the people free.
Keywords: African liberation, artist, tyranny, struggle, people
Secondary Menu
-
News
- Évolution de la prise en compte de la Santé Sécurité au Travail dans les entreprises en Normandie, France : quelles avancées avec l’ISO 45001 ?
- Identités et altérité dans Une enfance métissée d’Abdallah Mdarhri Alaoui
- Accréditation des offres de formation de Licence en Sciences Infirmières et en Sciences Obstétricales de l’Institut National Médico-Sanitaire du Bénin : chemin parcouru et leçons apprises
- Editorial team
- The Redeemed Black Identity in Margaret Walker’s « For My People » and Langston Hughes’s « I, Too »: A Critical Race Theory Reading
Commentaires récents
- smouzou dans Uirtus Vol. 1, N°. 1; Août 2021
- Uirtus Vol 1 N° 1 – uirtus dans Bibliographie
- DAHE Youlde Stéphane dans Uirtus Vol. 1, N°. 1; Août 2021
- Uirtus Vol 1 N° 1 – uirtus dans Le prince Fama dans Les soleils des indépendances d’Ahmadou Kourouma : Des honneurs à l’horreur
- Uirtus Vol 1 N° 1 – uirtus dans Le prince Fama dans Les soleils des indépendances d’Ahmadou Kourouma : Des honneurs à l’horreur