This paper will, in the light of semiotics, explore how Sami Tchak, through an effort to write free of the classical canons, has given freedom of tone as well as the breakdown of structure as an additional element of meaning in La Fête des masques. In this novel, the author adopts a style of a new writing, characterized by the enunciative blurring, stepping away from the Balzacian style, depicting scriptural violence, doubtful setting and especially making caricature of political figures. Thus, the author makes explicit his consideration for the European classical model and portrays himself as a proponent of the African literary aesthetics renewal.
Keywords: Fragmentary writing, renewal, literary aesthetics, clumsiness, deconstruction.
Secondary Menu
-
News
- Évolution de la prise en compte de la Santé Sécurité au Travail dans les entreprises en Normandie, France : quelles avancées avec l’ISO 45001 ?
- Identités et altérité dans Une enfance métissée d’Abdallah Mdarhri Alaoui
- Accréditation des offres de formation de Licence en Sciences Infirmières et en Sciences Obstétricales de l’Institut National Médico-Sanitaire du Bénin : chemin parcouru et leçons apprises
- Editorial team
- The Redeemed Black Identity in Margaret Walker’s « For My People » and Langston Hughes’s « I, Too »: A Critical Race Theory Reading
Commentaires récents
- smouzou dans Uirtus Vol. 1, N°. 1; Août 2021
- Uirtus Vol 1 N° 1 – uirtus dans Bibliographie
- DAHE Youlde Stéphane dans Uirtus Vol. 1, N°. 1; Août 2021
- Uirtus Vol 1 N° 1 – uirtus dans Le prince Fama dans Les soleils des indépendances d’Ahmadou Kourouma : Des honneurs à l’horreur
- Uirtus Vol 1 N° 1 – uirtus dans Le prince Fama dans Les soleils des indépendances d’Ahmadou Kourouma : Des honneurs à l’horreur